درب ضد سرقت آلتین درب ماد

درب ضد سرقت ترکیه ای

درب ضد سرقت آلتین درب ماد

درب ضد سرقت ترکیه ای

شرکت آلتین درب ماد تولید کننده درب های ضد سرقت،ضد حریق و پرسی ترکیه مفتخر است با تجربه چندین ساله در زمینه تولید درب های ایمنی و با کیفیت محصولات جدید خود را با علامت تجاری آلتین دٌر عرضه نماید

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طریقه نصب درب ضد سرقت چینی

قیل از هرچیز باید بدانیم برای نصب درب ضد سرقت چینی باید یک فریم انتظار فلزی در پایان اتمام مرحله دیوار چینی و قبل از سفید کاری در درگاهی در نصب شود قوطی مورد استفاده برای فریم انتظار دربهای ضد سرقت چینی باید 8*4 سانتی متر باشد البته در شرایطی خاص می توان از قوطی هایی با ابعاد کمتر نیز استفاده کرد توصیه می شود قبل از ساخت فریم انتطار با کارشناسان شرکتهای فروشنده مشورت شود

ابعاد فریم انتظار درب ضد سرقت چینی:

ابعاد داخل به داخل فریم انتظار بایستی یک سانتی متر بیشتر از ابعاد پشت تا پشت درب ضد سرقت باشد به عنوان مثال در صورتی که ابعاد پشت تا پشت درب ضد سرقت 210*105 سانتی متر می باشد ابعاد فریم انتظار در ضد سرقت باید 211*106 سانتی متر باشد.

توجه: ابعاد درب ضد سرقت از روبه رو(سمت بیرون واحد) بزرگتر از ابعاد پشت(سمت داخل واحد) درب ضد سرقت می باشد بنابراین فضای لازم از سمت بیرون(راه پله) برای دربهای ضد سرقت چین حداقل 5 سانتی بیشتر است.از این رو قسمت چهار سانتی متر از سمت بیرون نباید با هیچ نوع مصالحی پوشانده شود.اما از سمت داخل واحد می توان و بهتر است پوشیده شود.
نکات مهم در نصب فریم انتظار درب  ضد سرقت چینی:

1-برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فریم انتظار دربهای ضد سرقت حتما قبل ار نصب درب ضد سرقت آن را رنگ آمیزی کنید.

2-فریم انتظار درب ضد سرقت باید به صورت کامل، شاقول و تراز در محل نصب شود. و برای اطمینان از عدم دویدگی فریم انتظار ابعاد قطری آن را با هم مقایسه کنید و از برابری آن اطمینان حاصل کنید.

3-فربم انتظار درب ضد سرقت باید به گونه ای نصب شود تا سطح بالائی پاخور فریم انتظار با سطح کف نهائی از سمت داخل و بیرون واحد کاملا هم سطح بوده و در هیچ شرایطی پایین تریا بالاتر از آن نباشد(به طور خاص هم سطحی سمت بیرون واحد از اهمیت یشتری برخوردار است)

روشهای نصب دربهای ضد سرقت چینی:

. روشهای مختلفی برای نصب درب ضد سرقت چینی وجود دارد که در ایران بیشتر با جوش درب ضد سرقت را به فریم انتظار نصب می کنند هر چند پیش بینی کارخانه های سازنده ی چینی استفاده از رول بولت است به طوری که در بسته بندی دربهای ضد سرقت چینی رول بولت ها ی لازم برای نصب وجو دارند در ایران به علت استفاده از آجر سفال برای دیوار چینی امکان استفاده از رول بولت وجود ندارد مگر شرایط آن را فراهم کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
نصب درب ضد سرقت چینی به روش جوش دادن:

پس از باز نمودن بسته بندی درب ضد سرقت و قبل از هر اقدامی بهتر است چند مرتبه اقدام به باز و بسته نمودن قفل و شب بند نموده و از عملکرد صحیح سیستم قفل درب اطمینان حاصل می کنیم. اکنون درب ضد سرقت را از سمت بیرون واحد وارد فریم انتظار نموده آن را کاملا تراز و شاقول قرار داده درب را چند مرتبه باز و بسته می نماییم تا از عملکرد مناسب درب ضد سرقت مظمئن شویم.پس از آن درب را از محل سوراخهائی که در قسمت داخلی چارچوب می باشد با چند خال جوش به صورت موقت به فریم انتظار جوش داده و پس از ریگلاژ درب و اطمینان از کارکرد صحیح درب ضد سرقت و سیستم قفل آن از همان محل های قبلی در ضد سرقت را به طور کامل به فریم انتظار جوش می دهیم.

http://altindoors.ir

6014

  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد
  • ۰
  • ۰

سیستم درب ضد سرقت EAS

سیستم درب ضد سرقت EAS

کارشناسان درب ضد سرقت و کارشناسان امنیتی، اذعان دارند که برترین و امن ترین سیستم و درب ضد سرقت ویژه فروشگاه ها، امروزه درب ضد سرقت EAS است. EAS ترکیبی از دوربین مداربسته، سیستم های برچسب و زنگ هشدار و یک منطقه نظارت است. درب ضد سرقت EAS یک تکنولوژی است که برای شناسایی کالاهایی که از محل صندوق در فروشگاه عبور کرده اند ولی هزینه آنها پرداخت نشده است. این درب ضد سرقت به کسی که قصد خروج غیرمجاز کالا را دارند هشدار می دهد. به گزارش انجمن تولید کنندگان شناسایی خودکار، بیش از800000 سیستم EAS در سراسر جهان نصب شده است، به خصوص در عرصه خرده فروشی. سیستم های EAS برای شناسایی کالاهای مورد سرقت در هر اندازه ای کاربردی هستند. این سیستم به خرده فروش اجازه می دهد که کالاهای محبوب خود را به راحتی بر روی پیشخوان بچیند به جای اینکه آنها را از دیدها پنهان کند.

کارشناس پیشگیری از سرقت رابرت ال دیلوناردو، می گوید فن آوری های جدید EAS در حال تولید هستند- و هدف آنها نه تنها به منظور کاهش دزدی از مغازه - بلکه برای کمک به افزایش فروش، کاهش هزینه های مربوطه، سرعت موجودی و بهبود تدارکات انبار است.

در هر سیستم EAS ، یک برچسب EAS است به یک کالا وصل شده است. برای خروج کالا از دستگاه باید تگ غیر فعال شود و یا از کالا جدا شود تا بتوان آن را از EAS عبور داد بدون اینکه آلارم هشدار به صدا دربیاید. برچسب ها نوع هستند، یا یک بار مصرف (معمولا کاغذی) هستند و برای غیر فعال کردن آنها از یک اسکنر دستی استفاده می شود، و یا قابل استفاده مجدد هستند، که در این مورد باید برچسب را قبل از خروج از مغازه با دستگاه مخصوص جدا کرد. اگر برچسب توسط فروشنده جدا و یا غیر فعال نشود، هنگام عبور از منطقه درب ضد سرقت، آلارم به صدا در می آید.

http://www.altindoors.ir

6015

  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد
  • ۰
  • ۰

تفاوت درب های ضد سرقت

تفاوت درب های ضد سرقت ترکیه، چین و ایران

یکی از سوالاتی که خریدارن درب ضد سرقت همیشه با آن روبه رو هستند این است که چه فرقی بین درب ضد سرقت ساخت ترکیه و درب ضد سرقت ساخت چین و درب های ضد سرقت ساخت ایران و جود دارد و برخی گمان می کنند فرق آنها فقط در کیفیت آنها می باشد و از آنجا که محصولات ساخت چین در بازار ایران عمدتا نامرغوب هستند

و همچنین دید خوبی نسبت به محصولات ایرانی وجود ندارد درب های ضد سرقت ترکیه را از نظر کیفی بهتر می دانند. در این نوشتار قصد داریم تفاوتهای درب ضد سرقت ترکیه ، چین و ایران را مورد بررسی قرار دهیم.اما قبل از آن بهتر است انواع درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران را بشناسیم.بنابر این در ابتدا درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران را بدون توجه به بحث کیفی درب ها ی ضد سرقت و فقط با توجه به شکل ظاهری آنها دسته بندی خواهیم کرد.

اولین تفاوت در نوع چارچوب های آنها دیده می شود چارچوبهای ضد سرقت چین تخت و اختلاف سطح کمی بین سطح بیرونی چارچوب و لنگه درب ضد سرقت وجود دارد درصورتی که این اختاف سطح در درب ضد سرقت ترک بیشتر است .
دومین تفاوت در لولاهای درب های ضد سرقت چین و ترکیه می باشد.
لولای دربهای ضد سرقت چین مخفی است اما لولای درب ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده است.
سومین تفاوت در رویه لنگه درب های ضد سرقت ترکیه و چین می باشد.
رویه نهایی دربهای ضد سرقت چین یا فلز با رنگ کوره ای طرح چوب هستند یا HDF رنگ شده و در بعضی موارد درب ضد سرقت چینی فلزی با روکش PVC نیز دیده می شود.اما رویه دربهای ضد سرقت ترک به دو دسته MDF روکش طبیعی چوب و یا MDF روکش PVC تقسیم می شوند.

نکته: بیشتر درب های ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران فلز با رنگ کوره ای طرح چوب می باشد.

تفاوت کیفی:

شاید اولین تفاوتی که در ذهن شنونده شکل بگیرد کیفیت پایین درب ضد سرقت چین نسبت به درب ضد سرقت ترکیه باشدکه در این مورد با توجه به کیفیت اجناس چینی و ترک موجود در بازار ایران می توان به خریدار درب ضد سرقت حق داد که چنین تصوری را داشته باشد.
اما همانطور که می دانیم و بارها شنیده ایم تولیدات چین در سطوح مختلف کیفی قرار دارند اما اگر بخواهیم به طور تخصصی در مورد درب صحبت کنیم صادقانه باید گفت اکثر دربهای ضد سرقت چینی وارد شده به ایران حتی نسبت به پولی که خریدار پرداخت می کند از سطح کیفی خوبی بهره نبرده اند .بنابراین لزوما نمی توان گفت کیفیت درب های ضد سرقت چینی از درب های ضد سرقت ترکیه پایین تر است .درب های ضد سرقت چینی با روکش HDF معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و نسبت به برخی از درب های ترکیه که در بازار ایران وجود دارد گران تر هم هستند.

تفاوت قیمت: طبیعتا با توجه به تفاوت کیفیت درب های ضد سرقت ترک و چین منطقی است که از نظر قیمتی هم بین این درب ها تفاوت وجود داشته باشد.

http://altindoors.ir

6018

  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد
  • ۰
  • ۰

مواد متداول در ساخت درب ضد سرقت

در درب ضد سرقت از انواع واقسام مواد می توان استفاده کرد البته معمولا لایه داخلی درب ضد سرقت برای جلوگیری از باز شدن و افزایش استحکام آنها از جنس فولاد است. و فضاهای خالی موجود در درب ضد سرقت توسط ماده ای به نام پشم سنگ پر می شود که این ماده علاوه بر استحکام ، عایق صوت و حرارت نیز است.

علاوه بر فولاد به کار رفته در لایه داخلی درب ضد سرقت ، معمولا لایه خارجی درب ضد سرقت با موادی روکش می شوند. این مواد کاملا متفاوت هستند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

روکش درب ضد سرقت ممکن است از جنس چوب مهندسی شده باشد. منظور از چوب های مهندسی شده،  mdf, hdf,  و pvc است. این مواد دارای ظاهری زیبا هستند و از نظر کیفیت نیز مناسب هستند. در بازار سهم زیادی از درب های ضد سرقت، توسط این مواد روکش شده اند. این نوع درب ها در بازار دارای طرفداران زیادی هستند. درب ضد سرقت دارای چنین روکش هایی می تواند ساخت چین، ترکیه و یا ایران باشد. لازم به ذکر است چنین روکش هایی نسبت به روکش های با جنس فلز، شیشه و چوب طبیعی کمتر است.

درب های مدرن ضد سرقت اخیرا به وسیله شیشه و یا فلز روکش می شوند. این روکش ها ظاهر بسیار زیبایی دارند. معمولا از روکش های شیشه ای برای منازل استفاده می شود. قیمت آنها از روکش های با جنس چوب طبیعی کمتر است.

و در نهایت روکش هایی از جنس چوب طبیعی هستند. جنس این نوع روکش متفاوت است و از چوب درختان مختلف مانند توسکا، ملج، افرا و ... تهیه می شود. طراحی این روکش ها بسیار مختلف است و به اشکال متفاوت ممکن است برش داده شوند. یکی از نقاط ضعف این نوع روکش ها حساسیت انها در برابر رطوبت و حرارت است و نمیتوان از این نوع درب ضد سرقت برای مناطق دارای رطوبت مانند سونا، حمام و... استفاده کرد. با این وجود این نوع روکش از تمام نمونه های موجود گران قیمت تر است.

http://altindoors.ir

درب ضد سرقت


  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد
  • ۰
  • ۰

دلایل عدم توسعه درب ضد سرقت چینی در بازار

صنعت درب ضد سرقت چینی عدم موجودیت، دارای مازاد تولید، رقابت سرمایه گذاری بالا، رشد کم و سود کم است. این مشکل دلایل بسیاری دارد. اما به طور کلی کمبود تقاضا و مازاد تولید بزرگترین مشکل بازار این نوع درب ضد سرقت است. مازاد تولید همیشه مرتبط به همگن سازی محصول است. و همگن سازی محصولات دارای دو دلیل عمده است: اولا نبود فناوری های نوآورانه، ثانیا معرفی ضعیف نام تجاری. نکته اول مرتبط به تولید محصول است و دلیل دوم مربوط به گسترش محصول است.

مازاد تولید در واقع محصول اقتصاد بازار است، مردم به دنبال فرصت در بازار هستند، بنابراین ممکن است مشکل مازاد تولید به وجود بیاید. مازاد تولید در روند توسعه صنعتی اجتناب ناپذیر است و می تواند در رقابت بازار برطرف شود. ظرفیت متوسط باید طبیعی باشد، و امکان پذیر باشد. و مازاد تولید صنعت، در یک طرف قرار دارد زیرا صنعت بسیار رقابتی است و در طرف دیگر الگوهای تولید آنها قرار دارد.توسعه صنعت درب ضد سرقت چینی و  درب ضد سرقت در کشورهای توسعه یافته غربی دارای تفاوت زیادی نیستند.

http://www.altindoors.ir

درب ضد سرقت

  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد
  • ۰
  • ۰

درب ضد سرقت EAS نامرئی

درب ضد سرقت EAS نامرئی

سیستم ضد سرقت EAS نامرئی


یکی از انواع درب ضد سرقت که قبلا برای شما کاربران عزیز معرفی کردیم، درب ضد سرقت  EAS است. سیستم های تشخیص نامرئی مرحله نهایی طراحی داخلی فروشگاه شما می باشد. این سیستم تشخیص جمع و جور است که در واقع به قاب درب متصل می شود، و نیاز به سخت افزار را از بین می برد.

درب ضد سرقت EAS نامرئی بهتر از درب ضد سرقت EAS مرئی

این درب ضد سرقت با آنتن توربو فعال بهترین راه حل برای حفظ امنیت برای راهرو های گسترده است. این سیستم امنیتی دارای بهترین تشخیص و امنیت است اما به هیچ وجه با معماری ساختمان تداخل ندارد

استفاده از این محصول در محیط های سلف سرویس بسیار موفقیت آمیز است، و اغلب در فریم درهای اتوماتیک استفاده می شود. بهترین بودن برای معماری فروشگاه نه تنها مزیت استفاده از این درب ضد سرقت نیست- بلکه یک سیستم ضد سرقت نامرئی، با چرخ دستی های خرید آسیب نمی بیند، و محل ورود را محدود نمی کند.

این سیستم امنیتی اغلب مشکل وصل کردن تگ و برچسب به کالا را رفع می کند. این نوع سیستم ضد سرقت دارای دو نوع sky guard  و floor guard است.

http://altindoors.ir

درب ضد سرقت مدل 6019

  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد
  • ۰
  • ۰

پشم سنگ و کاربرد آن در درب ضد سرقت

پشم سنگ در زبان انگلیسی معادل کلمه rock wool است. پشم سنگ یک عایق حرارتی، صوتی و ضد آتش است.

پشم سنگ یک عایق عالی در برابر حرارت و صوت است و این خاصیت باعث استفاده زیاد از این محصول به عنوان عایق در مناطق مسکونی و تجاری است. یکی از کاربرد های بسیار زیاد این محصول، استفاده از آن به عنوان عایق در درب ضد سرقت و درب ضد حریق است. لایه داخلی در درب ضد سرقت از یک فولاد یکپارچه تشکیل شده است و که فواصل آن با پشم سنگ پر شده است. علاوه بر این نقطه ذوب پشم سنگ فوق العاده بالا است بنابراین از این محصول برای توقف آتش و به عنوان محصولی ضد حریق نیز استفاده می شود. این یکی دیگر از دلایل استفاده از این ماده در درب ضد سرقت است. به علاوه پشم سنگ محیط مناسبی برای تجمع آفت ها و قارچ ها نیست.

البته علاوه بر استفاده به عنوان عایق، استفاده های دیگری نیز از این ماده می شود.  پشم سنگ نیز مانند پشم شیشه نباید در محیط هایی که دارای رطوبت بالا هستند مورد استفاده قرار بگیرد.

http://altindoors.ir

درب ضد سرقت

  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد
  • ۰
  • ۰

درب ضد سرقت؟آیا قفل های درب های ضد سرقت قابل باز کردن هستند؟

یکی از سوالاتی که معمولا توسط خریداران درب ضد سرقت پرسیده  می شود این است که آیا قفل های درب ضد سرقت قابل باز کردن هستند ؟ و آیا می توان کلید درب های ضد سرقت را مجددا ساخت؟

 

برای پرسش دوم جوابم همیشه آری بود و اینکه می توان مانندهر کلید دیگری،کلید اینگونه درب ها را نیز مجددا ساخت فقط با توجه به اینکه کلیدهای درب ضد سرقت اصلاحا کامپیوتری هستند، ساختن این کلید ها هزینه بیشتری دارد.

اما در رابطه با پرسش اول همیشه جواب من و سایر همکارانم این بود که می شود قفل درب ضد سرقت را باز کرد اما زمان بیشتری را طلب می کند و صادقانه بگویم این جواب بدون بررسی و فقط بر اساس استدلال نظری داده می شد .تا اینکه بر آن شدم با بررسی بیشتر جواب دقیقی به این پرسش داده باشم.

به همین دلیل به سراغ کلید ساز های مختلفی رفتم که نتیجه آن به طور خلاصه در ادامه بیان می کنم و در پایان با توجه به مطالب گفته شده درب های ضدسرقت موجود را از نظر امنیتی مورد بررسی قرار خواهیم داد. البته قسمتی از این مطالب در نوشتار های دیگر نیز ذکر شده است که می توانید در بخش مقالات به مطالعه آنها بپردازید.

حالت اول

در صورتی که درب ضد سرقت قفل نشده باشد و فقط بسته شده باشد به عبارت دیگر فقط زبانه ای که با دستگیره عمل می کند درگیر باشد و سایر زبانه های قفل درگیر نباشند. در این حالت به راحتی همانند سایر درب های قدیمی می توان با استفاده از کارت های تلفن ، عابر بانک ویا فیلم های رادیولوژی درب را باز کرد.بدین صورت که یکی از کارت ها ذکر شده را از سمت قفل و از کنار درب طوری وارد می کنیم که کارت بالاتر از زبانه قرارگیرد و با پایین کشیدن کارت و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل آپارتمان ،کارت زبانه را به عقب رانده و درب ضد سرقت باز خواهد شد .البته با توجه به اینکه درب های ضد سرقت دارای لاستیک های درزگیر هستند و اصولا اگر خوب ریگلاژ شده باشند درز کمتری نسبت به درب های کلاسیک قدیمی دارند باز کردن درب ضد سرقت با این روش کمی مشکلتر و زمان بیشتری را طلب می کند.

حالت دوم

اگر شما درب ضد سرقت را قفل کرده باشید کار سخت خواهد شد چون حتما باید یک فرد حرفه ای قفل درب ضد سرقت را باز کند که البته این کار زمان بر خواهد بود و از عهده هر کسی هم بر نخواهد آمد. با صحبت هایی و بررسی هایی که انجام دادم یک فرد حرفه ای بین 30 تا 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا قفل درب ضد سرقت را باز کند و این زمان تحت تاثیر تعداد زبانه های قفل درب ضد سرقت و اینکه زبانه های قفل از چپ و راست و بالا و پایین درگیر شده باشند نخواهد بود و زمانی که قفل درب ضد سرقت باز شود کل زبانه ها ی درگیر همانند زمانی که با کلید،درب ضد سرقت را باز می کنیم ،آزاد خواهند شد .

حال دو سوال جدید ممکن است در رابطه با درب های ضد سرقت به ذهن شما خطور کند.

1-پس تعداد زبانه ها چه تاثیری در امنیت درب ضد سرقت دارند  واگر موثر هستند تا چه حد؟
2-پس اگر بتوان قفل درب های ضد سرقت را نیز باز کرد چه فرقی بین درب ضد سرقت و یک درب معمولی وجود دارد؟

اول باید بدانیم که این درب ها ی پیش ساخته را در سایر کشورها به نام درب ایمن می شناسند که معادل واژه security doors  می باشد .شاید نام درب ضد سرقت که معادل واژه anti theft door است توقعی در ما از این درب ایجاد کرده باشد که دور از واقعیت است .

مهمترین عامل در ایمن کردن این درب های پیش ساخته نسبت به سایر درب ها این است که قفل و لولای درب در فلز جاگذاری شده است و احتمال شکسته شدن درب بر اثر ضربه از قسمت قفل و لولا بسیار پایین می باشد.(البته در صورتی که استانداردها در ساخت درب ضد سرقت رعایت شده باشد)

واین در حالی است که طبق اطلاعات به دست آمده  از مشتریانی که متاسفانه منزل آنها به  سرقت رفته است اکثر سرقتها در زمان بسیار کوتاه و از طریق شکستن درب از سمت قفل است و سارقان زمانی را صرف باز کردن قفل نخواهندکرد. بنابراین اتصال قفل درب و لولا ها به ساختارهای فلزی از اهمیت بیشتری نسبت به زبانه های قفل ها برخوردار هستند. چون چه هم زبانه ها از بالا و پایین درگیر شده باشند چه نه درب بر اثر ضربه شکسته نخواهد شد و باز سارقان به سمت شکستن و یا اهرم کردن درب از قسمت قفل اقدام خواهند کرد پس به نظز نگارنده اگر دربها دارای دو قفل مجزا باشند در صورتی که سارق زمان و توانایی برای باز کردن قفل ها را هم داشته باشد زمان از 30تا 45 دقیقه به 60تا 90دقیقه خواهد رسید هرچند این دو قفل تعداد زبانه هایی کمی هم داشته باشند.

http://altindoors.ir

درب ضد سرقت لمینیت مدل 4015

  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد
  • ۰
  • ۰

یک نکته مهم در مورد ابعاد درب ضد سرقت چینی

رایج ترین سایز درب ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران درب ضد سرقت به ابعاد ۲۱۰ *۱۰۵ سانتی متر می باشد البته با ابعاد ۲۱۰ *۱۲۰ سانتی متر نیز وجود دارد که این درب ها یک و نیم لنگه می باشد .

 

اما چرا سایز ۲۱۰ *۱۰۵ بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته است؟

با توجه به استاندارد ها حداقل ورودی مفید برای یک واحد آپارتمانی ۹۰ سانتی متر می باشد که درب ضد سرقت با ابعاد ذکر شده ورودی مفیدی معادل ۹۱ سانتی متر را دارا می باشد .و مقدار ورودی مفید آن برای ارتفاع ۲۰۰ سانتی متر می باشد.

اما متاسفانه در سالهای اخیر برخی از وارد کنندگان درب های ضد سرقت چینی به منظور اینکه ابعاد درب ضد سرقت منحصر به خود آنها باشد  اقدام به واردات درب هایی با سایز غیر متعارف کردند و دلیل آن نیز این است که معمولا فریم انتظار درب های ضد سرقت چینی چند ماه قبل از نصب درب  در ساختمان کار گذاشته می شود و زمانی که فریم انتظار بر اساس سایز یک درب خاص گذاشته شود به اجبار یا باید همان درب  نصب شود و یا تغییراتی را در فریم ایجاد کرد که  در اکثر موارد مقرون به صرفه نخواهددبود.

به عنوان مثال یکی از این ابعاد ۲۰۵ *۱۰۵ می باشد که  ۵ سانتی متر از ارتفاع کم شده است و در صورتی که تمایل به نصب درب ضد سرقت با ابعاد استاندارد داشته باشید حتما بایستی از ارتفاع ، دیوار را ۵ سانتی متر برش داد.

همچنین دربهایی با ابعاد ۲۱۰ *۱۱۰ سانتی متری به انگیزه بالا بردن ورودی مفید وارد بازا ایران شده اند که در صورت عدم ایجاد تناسب بین سایز درب و ضخامت ورق رویه و همچنین تقویت لولا ها دچار مشکلاتی خواهیم شد که به اختصار در مورد آن در ادامه بحث خواهیم کرد.

مشکل اول: افزایش عرض درب  سطح مقطع لنگه درب را افزایش خواهد داد و در صورتی که ضخامت ورق رویه  نیز افزایش نیابد موج های بیشتری در سطح درب مشاهده خواهد شد همچنین مقاومت آن در برابر ضربه کاهش می یابد.

مشکل دوم: از طرف دیگر مرکز ثقل لنگه درب تغییر خواهد کرد که با توجه به ساختار لولاهای درب ضد سرقت چینی که در مورد آن در نوشتار های قبلی صحبت کردیم مرتبا لنگه درب از ریگلاژ خارج خواهد شد .

و نکته جالب این است که اگربرای برطرف کردن مشکل اول ، ضخامت ورق رویه را افزایش دهیم وزن لنگه درب افزایش خواهد یافت و این امر به مشکل دوم بیشتر دامن خواهد زد.

http://altindoors.ir

درب ضد سرقت

  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد
  • ۰
  • ۰

معنای درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت واژه ای که برای یک سری از درب های پیش ساخته فلزی یا درب هایی که بخشی از آنها  فلز می باشد به کار می رود.

سوالی که شاید برای خیلی از خریداران درب ضد سرقت پیش بیاید این است که آیا تمامی این درب ها به راستی ضد سرقت هستند؟ یا اصولا به کار بردن واژه ی ضد سرقت برای این گونه از درب ها صحیح است؟

 

با کمی بررسی در فضای اینترنت و در بین سایت های خارجی خواهید دید در تمامی این وب سایتها از این دست از درب ها با نام درب ایمن یاد شده است(security doors) که قطعا واژه ای درست برای این درب ها انتخاب شده است.در صورتی که درب ضد سرقت معادل واژه

Anti theft doors می باشد.

اما به واقع در صورتی که این درب های پیش ساخته ایمن با کیفیت مناسب تولید شوند مقاومت خوبی در برابر سرقت و خصوصا اهرم کردن و شکستن درب (اکثر سرقت منازل ازاین طریق می باشد) خواهند داشت.

پوزش!!!!!

با توجه به کاربرد فراوان واژه درب ضد سرقت از این پس در این نوشتار از همین واژه استفاده خواهیم کرد.

در ادامه پس از معرفی انواع درب ضد سرقت به بررسی و تحلیل کیفی این درب ها در بازار خواهیم پرداخت.

درب های ضد سرقت

1-     درب ضد سرقت چینی (اولین درب ضد سرقتی که وارد ایران شد)
2-     درب ضدسرقت طرح چین تولید ایران(به طور محدود تولید می شود)
3-     درب ضد سرقت ترک وارداتی(عموما در سری لوکس و مولتی لوکس وارد ایران می شود)
4-     درب ضد سرقت ترک مونتاژ ایران(تنه چهارچوب و اسکلت لنگه در ایران تولید می شود)
5-     درب ضد سرقت طرح ترک تولید ایران(بیشترین تولید داخلی از این دست می باشد)

درب ضد سرقت چینی:

اولین درب ضد سرقتی که وارد بازار ایران شد پس از ورود این درب ضد سرقت به بازار و با توجه به رونق ساخت و ساز در آن سالها رفته رفته به تعداد افرادی که به واردات این درب مبادرت نمودند نیز افزوده شد افرادی که غالبا هیچ سر رشته و تخصصی در زمینه درب نداشتند و با شروع ساخت مسکن مهر و عدم نظارت کیفی توسط دولت رقابت بسیاری بر سر قیمت شکل گرفت که به مرور باعث ورود درب های ضد سرقت با کیفیت بسیار پایین به بازار ایران  شد.اما با نوسان قیمت دلار و کاهش تقاضا از طرف خریدار عمده آن ( واحد های مسکن مهر) تقریبا میزان واردات این درب از چین رو به کاهش رفت اما چند وارد کننده ای که هنوز در این زمینه فعالیت دارند با توجه به ذهنیت بسیار بد نسبت به درب ضد سرقت چینی و اینکه حتی در صورت وارد کردن بهترین درب ضد سرقت باز این برچسب چینی، فروش ان را در بازار سخت خواهد کرد ،تنها درب هایی را وارد ایران می کنند که بهترین نام برای آنها درب پیش ساخته است هرچند نمونه های با کیفیت آن تا حدی نسبت به اهرم کردن مقاوم هستند اما اگر به دنبال یک درب ضد سرقت  با ضریب ایمنی بالا هستید این درب مناسب شما نخواهد بود.

درب ضدسرقت طرح چین تولید ایران

هرچند با توجه به ساختار و شیوه تولید درب ضد سرقت چینی راه اندازی خط تولید این درب نیازمند سرمایه اولیه بالا و ماشین آلات خاص می باشد اما همانطور که در قسمت قبل گفته شد پس از شکست قیمت ها و تقاضای بالا مخصوصا از طرف تولید کننده های مسکن مهر و افزایش قیمت دلار در دوره ای این سرمایه گذاری توجیه پذیر بود و عده ای محدود به تولید این نوع درب ضد سرقت نمودند که با توجه به قیمتی که در بازار برای یک درب ضد سرقت چینی پرداخت می شد تولید کننده ای درب چاره ای جز تولید دربی با حداقل های امنیتی در پیش روی خود نداشت و عملا بازار هدف این تولید کننده ای مربوط به پروژه های انبوه سازی می شد. بنابراین بهتر است برای این درب ضد سرقت نیز، همان نام درب پیش ساخته به کاربرد.و در حال حاضر که سایر درب های ضد سرقت که در ادامه از آنها خواهیم گفت با اقبال بیشتری مواحه شده است عملا این تولید کننده ها چاره ای جز تغییر در سیستم تولید خود نخواهند داشت.

درب ضد سرقت ترک وارداتی ، درب ضد سرقت ترک مونتاژ ایران

بعد از ورود درب ضد سرقت چینی به بازار ایران و استقبال بازار از درب ضد سرقت به عنوان جایگزین درب های چوبی ورودی آپارتمان به همراه نیاز بازار به دربی با کیفیت بالاتر و خوشنام تر از درب ضد سرقت چینی طبق معمول و به سان سایر  کالاها تاجران ایرانی کشور ترکیه به واسطه همسایگی مقبولیت کالای ترک به سمت واردات این درب ها از ترکیه نمودند در ابتدا انواع درب های ضد سرقت ترکیه در سری های اکونومی ، لوکس و مولتی لوکس وارد بازار ایران شد اما به مرور زمان تولید کننده های ایرانی مخصوصا هموطنان ما در شمال غرب ایران(آذربایجان) اقدام به تولید این درب در ایران نمودند به صورتی که چهارچوب و اسکلت فلزی را در ایران تولید می کردند و رویه ها و قفل آن را از کشور ترکیه وارد و در ایران مونتاژ می کردند. از این رو عملا واردات درب ضد سرقت از ترکیه تنها به درب های ضد سرقت سری لوکس و مولتی لوکس که به دلایلی تولید آنها در ایران صرفه اقتصادی ندارد محدود شده است و درب ضد سرقت ترکیه ای سری اکونومی به میزان بسیار محدود و توسط معدودی از تاجران ایرانی در کنار سایر محصولات وارد ایران می شود.

این شیوه تولید درب ضد سرقت که در بازار به عنوان درب ضد سرقت ترک مونتاژ ایران مطرح شده است هنوز ادامه دارد اما به دلایلی که در قسمت بعد اشاره خواهم کرد نسبت به سالیان گذشته کمتر شده است.

لازم به ذکر است اکثر درب های سری لوکس ترکیه که وارد ایران می شود علاوه بر کیفیت ظاهری از ضریب امنیت بالایی نیز برخوردار هستند.

درب ضد سرقت طرح ترک تولید ایران

پس ازگذر چند سال از شیوه تولید مونتاژی درب ضد سرقت در ایران با افزایش بنیه مالی و فنی صنعت گران ایرانی در حال حاضر چندین تولید کننده بزرگ در زمینه تولید درب های ضد سرقت سری اکونومی و تقریبا لوکس در ایران مشغول به فعالیت هستند که تقریبا غیر از مواد اولیه که اغلب وارداتی هستند سایر پروسه تولید را در کارخانه های خود به سرانجام می رسانند.

اما متاسفانه با توجه به اینکه هیچ واحد نظارتی بر کیفیت تولیدات درب ضد سرقت در ایران نظارت ندارد همان سرنوشتی که گریبان درب ضد سرقت چینی و مشابه ایرانی آن را گرفت به سراغ درب ضد سرقت ایرانی(طرح ترک) نیز آمده است.

از طرفی با رشد قارچ گونه تولید کننده های بزرگ و کوچک درب ضد سرقت مواجه هستیم (عده ای حتی پروانه تولید این محصول را ندارند) از طرف دیگر کاهش شدید تقاضا و اگر کاهش نقدینگی تولید کننده های مسکن و تقاضای آنها برای درب ضد سرقت ارزان را اضافه کنیم  راحت ترین راه همان پایین آوردن کیفیت برای پایین آوردن قیمت پیش رو خواهد بود که متاسفانه به دلیل عدم نظارت کیفی راهی است که عده زیادی سودجو آن را انتخاب خواهند کرد.

و در این میانه با توجه به تشابهات ظاهری بسیار زیاد این درب ها انتخاب یک درب ضد سرقت با کیفیت برای مصرف کننده نهایی بسیار دشوار شده است تا جایی که بعضی اوقات دربی را به چند برابر قیمت واقعی آن به فروش می رسانند.

http://altindoors.ir

درب ضد سرقت

  • درب ضد سرقت آلتین درب ماد